Зошто SCRUM методологијата едноставно функционира?

декември 15, 2022
 | 3 минути

Во денешната конкурентна и динамична деловна средина, развојот на софтвер сè повеќе е воден од конкретните потреби на клиентите и бизнисите, кои бараат брз одговор на своите барања. Повратните информации мора веднаш да бидат вклучени во производите и инженерските тимови мора да бидат способни да го достават точно оној производ што го бара нивниот клиент навреме.

Како одговор на ова, ИТ тимовите во повеќе индустрии сега користат агилни практики за да го забрзаат развојот и да одговорат на промените.

Агилните практики за развој постојано растат и стануваат доверлив и префериран метод на развој за тимовите за софтвер во софтверската индустрија. Користејќи агилни методи, организациите можат побрзо да одговорат на промените на пазарот, да достават производи со повисок квалитет и да стекнат значајна конкурентска предност.

Што е Scrum?

Scrum е една од најпопуларните Агилни методологии, најчесто користена за управување со комплексен развој на софтвер и производи. Тоа е адаптивна, итеративна, инкрементална, флексибилна и ефикасна методологија, дизајнирана да се фокусира на доставување на највисоките деловни вредности во најкратко време низ целиот проект.

Scrum е рамка која им помага на луѓето да се справат со комплексни адаптивни проблеми, додека продуктивно и креативно доставуваат производи од највисока можна вредност.

Рамката Scrum се состои од Scrum тимови и нивните асоцирани улоги, настани, артефакти и правила. Секој компонент во рамката има специфична намена и е суштинска за успехот и користењето на Scrum. Scrum користи итерации со фиксна должина, наречени Спринтови, кои обично траат две недели или 30 дена. Scrum тимовите се обидуваат да изградат потенцијално испорачлив (правилно тестиран) инкремент на производот со секоја итерација.

Што ја карактеризира оваа методологија?

Оваа методологија се карактеризира со фокусот што го става на испораката на бизнис барањата, агилната работна средина, колаборативниот тимски пристап кој го зголемува производството и комуникацијата во тимот. Секогаш става акцент на соработката со клиентот и го заштитува тимот од пречки.

Главните карактеристики на Скрам:

  • Итеративен и инкрементален процес на развој
  • Развој на софтверски решенија со брзо менувачки барања
  • Прогрес на производот во серија на „Спринтови“
  • Барањата се запишуваат како приказни во списокот „Продуктен Беклог“ цеси во рамките на овој рамковен.
  • Користи генеративни правила за создавање агилна средина за испорака на проекти
  • Самоорганизирани и меѓуфункционални тимови
  • Тимски колаборативен пристап
  • Ја подобрува комуникацијата и ја засилува соработката
  • Го зголемува производството
  • Го заштитува тимот од пречки
  • Секогаш се фокусира на испораката на највисоките бизнис вредности
  • Не се пропишуваат специфични инженерски практики

Скрам овозможува тимовите да се самоорганизираат со охрабрување на физичкото созаемање или блиска онлајн соработка на сите членови на тимот и дневна комуникација лице в лице меѓу сите членови и дисциплини во проектот. Тоа обезбедува структура на улоги, состаноци, правила и артефакти. Тимовите се одговорни за создавање и прилагодување на своите процеси во рамките на оваа работна рамка.

Зошто Scrum?

Има неколку клучни точки и придобивки кои го раздвојуваат Скрам од другите методологии:

  • Самата методологија има јасно дефинирани правила, улоги и работни процеси
  • Скрам има три главни улоги: Сопственик на Продуктот, Тим за Развој и Scrum Master
  • Процесот промовира агилна работна средина и транспарентност
  • Проектите се поделени и реализирани во итерации наречени „Спринтови“
  • Имаме кратки итерации во кои сите страни се вклучени
  • Временскиот оквир на спринтовите може да биде од 1 до 4 недели
  • Business requirements and tasks are defined in a form of “Stories”
  • Бизнис барањата и задачите се дефинирани во форма на „Приказни“
  • Секоја приказна вклучува една функционалност и е поделена на неколку подзадачи
  • Става акцент на комуникацијата
  • Имаме самоорганизиран и мултифункционален тим
  • На крајот од секој Спринт има оценка дали производот е прифатлив и дали ги исполнил очекувањата на клиентот
  • Насоката на проектот се прилагодува врз основа на извршената работа

Преглед на Scrum процесот

Скрам процесот се разликува од другите агилни процеси со специфични концепти и практики, поделени во три категории: Улоги, Артефакти и Настани.

  • „Сопственик на Производот“ креира приоритетна листа наречена „Беклог на Производот“
  • За време на „Планирање на Спринт“, тимот зема мал дел од врвот на таа листа, беклог на спринтот, и одлучува како да ги имплементира тие делови
  • Тимот има одредено време - „Спринт“ (обично две до четири недели) за да ја заврши својата работа, но се среќава секој ден за да ја оцени својата напредност (дневен Скрам)
  • Во меѓувреме, „Скрам Мастерот“ го држи тимот фокусиран на неговата цел
  • На крајот од Спринтот, работата треба да биде потенцијално спремна за испорака, подготвена да се предаде на клиент, ставена на полица во продавница или прикажана на заинтересирана страна
  • Спринтот завршува со „Преглед на Спринтот“ и „Ретроспектива“
  • Како што започнува следниот Спринт, тимот избира уште еден дел од Беклогот на Производот и повторно започнува со работа

Како да примените Скрам во секојдневниот бизнис?

Има неколку начини како Скрам може да се примени во секојдневниот бизнис. Скрам е динамична методологија која е прилагодлива и може да се интегрира во која било софтверска решение без оглед на нивната природа и динамика.

Главни чекори за примена на оваа методологија се:

  • Потребно е да се дефинираат кратки задачи кои се дел од бизнис барањата на клиентот
  • Краткорочна посветеност и соработка се бара од сите заинтересирани страни во процесот
  • Потребно е дневно резиме на завршената работа и активните проблеми
  • Информации за повратни информации се потребни од клиентот за подобрување на процесот

Како дел од нашиот животен циклус на развој на софтвер, Scrum ни нуди користи во неколку области. Користејќи ја оваа методологија, утврдивме дека Scrum го зголемува квалитетот на софтверот и продуктивноста на тимот, додека ги намалува трошоците и времето. Користејќи ја оваа методологија, успешно успеавме да ги доставиме нашите решенија во најкратко време со висока деловна вредност во транспарентна средина каде што сите заинтересирани страни во процесот се вклучени, и во секоја итерација произведовме работен производ, што не е случај кога се споредува со традиционалниот Waterfall пристап каде што имаме секвенцијален развоен процес.

Главни придобивки од Scrum:

  • • Зголемување на квалитетот на испораките
  • • Доставува производи во краток временски период
  • • Му овозможува на клиентот брзо да ги промени приоритетите и барањата
  • • Додава вредност на бизнисот
  • • Промовира подобра работна средина за менаџментот
  • • Промовира транспарентност и подобрени односи со клиентите
  • • Ја зголемува веродостојноста кај клиентот поради поголемиот квалитет на производот
  • • Креира мотивирани и инспирирани членови на тимот

Придобивките од Agile развој на софтвер се реални, особено за компаниите кои сакаат да го забрзаат времето за излез на пазарот и брзо да се движат во софтверската индустрија. Ако сакате да дознаете за Современи методи на менаџирање , запишете се на нашата обука, која започнува наскоро.

Извор: ⋮IWConnect

Популарни блогови

Subscribe for news
X

One click to find out more about our new courses, promotions and discounts.

MK